Mijn eerste dagje in Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowie Geurts - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagje in Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowie Geurts - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagje in Afrika

Blijf op de hoogte en volg Rowie

24 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een goede maar hele lange reis ben ik gisteravond om half 10 geland in Cape Town, waar Rob, Nelleke en Mambo op mij aan het wachten waren.
Onderweg heb ik mijn ogen uitgekeken! Wat is links rijden raar, ik ben benieuwd hoe ik dat er vanaf ga brengen..
Eenmaal aangekomen in hun mooie huisje in Mellbrow (ongeveer 10 minuutjes van het vliegveld af) hebben we gezellig een wijntje gedronken en bij gekletst.
Vandaag heb ik mijn pasje gekregen als student op the University of Cape Town (UCT) en heb ik van Nelleke een rondleiding gehad in de vele grote en mooie gebouwen. Ik zal vertellen wat ik nog weet: Het Groote Schuur Hospital is onderdeel van de UCT en heeft een mooi oud gebouw en een lelijk nieuw gebouw (zo probeer ik het te onthouden tenminste). Verder heb je een ' Upper -, Middle - and Lower Campus waar verschillende opleidingen te volgen zijn. Hier hoef ik niet zo vaak heen (gelukkig want de buschauffeur kijkt niet zo heel nauw naar de snelheidsborden).
Na de rondleiding heb ik een gesprek gehad met mijn supervisor: Fiona. Zij is hoofd van de afdeling ' humon nutrition' en gaat mij de aankomende drie a vier weken meenemen op de afdeling en laat mij consulten bijwonen, samen met nog 3 andere studenten. De andere vier weken weten we nog niet zo goed hoe we die in gaan vullen. Waarschijnlijk mag ik dan mee gaan lopen in het Rode Kruis ziekenhuis. Dit ziekenhuis is een kinderziekenhuis dus dit zou helemaal super zijn als het mogelijk is om daar een kijkje te nemen.
Verder willen ze mij misschien mee laten kijken naar de Community services, wat mij natuurlijk ook super leuk lijkt.
Ik laat het allemaal een beetje op me af komen, maar tot nu toe heb ik de aankomende drie weken van 8.00 tot 13.00 ' plicht' om mee te kijken met Fiona. Wat een tijden.. 8 tot 1, in de middag doen ze hier administratie dus daar hoef ik niet bij te zijn.
Maandag is hier een feestdag omdat de apartheid die dag afgelopen was. Iedereen is dus lekker vrij en als het zo'n mooi weer blijft kan ik misschien wel even op het strand gaan kijken:)

Vandaag was voor mij heel interessant maar voor jullie natuurlijk niet omdat ik niet zo heel veel te vertellen heb.
Morgen begin ik met mijn eerste dag werk en ik zal volgende week weer iets nieuws op de site zetten!
xxxx mij

  • 24 April 2014 - 17:33

    Janneke:

    Ha wereldreiziger,

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen. Red cross ziekenhuis misschien.... Wil je me nog jaloerser maken ;-). Als dat lukt, zou echt een super ervaring zijn.
    Doe Rob en Nel de groetjes en geniet ze!

    Groetjes Twan, Janneke en Lucky

  • 24 April 2014 - 18:54

    Annet{netje}:

    Hoi Rowie


    Fijn dat de reis goed verlopen is.Het is goed te horen dat je er zin
    in hebt.Het is toch spannend hoe het daar is.Dus houdt ons op de hoogte.

    Groetjes Mari en Annet

  • 24 April 2014 - 20:09

    Fraukee:

    He meid,

    Een leuk eerste verslagje!! Fijn om te horen dat de reis goed is gegaan. En dat nelleke jou vandaag heeft geholpen om de buurt te verkennen. Er komt veel op je af, geniet ervan row.
    Succes morgen met je tweede dagje,

    Liefs frauke & nick

  • 24 April 2014 - 20:59

    Mama:

    Toch al een enerverende dag gehad zo te horen en halve dagen werken, hoe luxe is dat? Kijk wel goed uit met dat links rijden daar! Leuk autootje? Mischien de volgende keer een foto bijplaatsen? Of van je huis/kamer bijv. Groetjes aan Rob en Nelleke en een poot voor Mambo!

  • 24 April 2014 - 21:17

    Daisy:

    Wat een relaxte werktijden joh! Klinkt allemaal heel leuk Row. Enjoyyyy xxxx

  • 25 April 2014 - 16:31

    Mieke Nooijen:

    Hoi Rowie,
    Nou ik hoor wel dat het tot zover goed met je gaat. Janneke is in ieder geval heel jaloers.
    Geniet ervan en geef je ogen de kost en natuurlijk foto's sturen, wat wij leven mee.
    groetjes Rien en Mieke

  • 25 April 2014 - 16:31

    Mieke Nooijen:

    Hoi Rowie,
    Nou ik hoor wel dat het tot zover goed met je gaat. Janneke is in ieder geval heel jaloers.
    Geniet ervan en geef je ogen de kost en natuurlijk foto's sturen, wat wij leven mee.
    groetjes Rien en Mieke

  • 03 Mei 2014 - 17:52

    Ans Sterk Hanssen:

    Dag Rowie,
    Leuk die verslagen lezen, geniet zo veel je kunt en haal er uit wat er in zit.
    oma Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowie

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 926
Totaal aantal bezoekers 7506

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 26 Juni 2014

South Africa

Landen bezocht: