Amazing! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowie Geurts - WaarBenJij.nu Amazing! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowie Geurts - WaarBenJij.nu

Amazing!

Blijf op de hoogte en volg Rowie

27 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Haaai iedereen,
Waaw, waaw en nog eens waaw. Wat ik hier al mee heb gemaakt in de afgelopen paar dagen, dat zou ik in Nederland niet op durven hopen.
Het begon afgelopen vrijdag met mijn eerste werkdagje. Ik kwam te laat binnen in het ziekenhuis (het verkeer hier in de ochtend is een ramp net zoals parkeerplekken zoeken), maar Fiona en de drie andere studenten vonden dit helemaal niet erg en waren op mij aan het wachten, voordat ze hun patiënten rondje begonnen. Elke ochtend doen ze een rondje langs alle patiënten samen met de doktoren in opleiding en andere disciplines. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om minimaal 30 (!!!) mensen aan mijn bed te hebben, maar deze mensen leken er geen problemen mee te hebben.
Na dit rondje zijn we naar een mevrouw gegaan op de afdeling: Surgery. Deze mevrouw was net geopereerd aan haar darmen. De student deed allemaal metingen bij haar, die wij in Nederland echt niet doen, om te kijken hoe ernstig ondervoed ze was. Na een half uurtje gekletst te hebben met deze mevrouw, vroeg de student om haar wond te mogen zien. De mevrouw zei (tot mijn grote verbazing) maar natuurlijk!! Dus daar ging ze en deed ze haar lakens naar beneden. Haar buik was open en de wond lag daar open en bloot Iedereen natuurlijk met z;n neus erbovenop maar ik hield toch maar een beetje afstand....:P
Met dit beeld op mijn netvlies gingen we terug naar de studieruimte om andere patiënten te bespreken. Elke student had 1 of 2 patiënten om te behandelen. Na veel gepraat was de jongen aan de beurt (ben zijn naam vergeten). Hij vertelde kort over welke patiënt het ging. Ik dacht dat ik het verkeerd had verstaan, maar deze patiënt had (werkelijk waar) een schotwond in zijn buik waardoor zijn maag beschadigd was en eruit was gehaald. Ik wist niet wat ik hoorde!!! Fiona vertelde dat dit regelmatig gebeurde dus dat ik hier niet zo gek van moest op kijken..
Jullie begrijpen wel dat ik behoorlijk geschokt was.

Gister zijn Rob en ik naar een Nederlandse markt geweest. De dag zijn we begonnen met een lekker broodje kroket om Koningsdag te vieren (foto's staan erop).
Na de markt zijn we gaan lunchen met vrienden van Rob en Nelleke. Zij zijn net bevallen van een heel lief klein mannetje genaamd Iwan. Zoals jullie mij wel kennen was ik natuurlijk helemaal in de ban van het kleine ventje. De tijd ging hartstikke snel dus we zijn naar huis gegaan om lekker op de bank te hangen met wat lekkere hapjes erbij.

Vandaag zijn we de Tafelberg op geklommen. Rob had (speciaal voor mij) een van de moeilijkere routes uitgezocht. Moeilijk was die inderdaad, maar het was heel gaaf om te doen en om het uitzicht te zien. Wat een ontlading als je eindelijk een berg van 1085 m hebt beklommen en je bent op de top. Net hebben we gegeten met Nederlandse vrienden van Rob en Nelleke en daar ben ik net van thuis. Ik ga nu lekker slapen want wie weet wat er morgen op het programma staat. Het is een feestdag hier in Afrika dus iedereen is lekker vrij.
Slaap lekker allemaal!
Dikke kus uit Kaapstad

  • 28 April 2014 - 09:40

    Larissa:

    He Row, het ziet er goed uit.. Volgens mij ga jij je prima vermaken daarzo! Geniet er maar lekker van, je verslagen staan bij mijn favorieten dus ik wacht alweer af op je volgende verslag.. kussie

  • 28 April 2014 - 16:22

    Marvin:

    Echt super schat! Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik kan niet wachten tot ik met jou op Afrikaans-avontuur kan!
    Xxx Murf

    P.s. Gefeliciteerd met het behalen van je extreme mountaineering skills!! ;)

  • 28 April 2014 - 18:41

    Mieke:

    Hoi Rowie,

    wat heerlijk al die nieuwe indrukken.
    Geniet ervan en geef je oren en ogen de kost.

    gr. Rien en Mieke

  • 29 April 2014 - 17:06

    Frauke:

    He meissie,

    Dat ziet er allemaal leuk uit! Veel bijzondere dingen die je daar mee maakt.
    Gaaf dat je overal mee mag kijken in het ziekenhuis, daar leer je toch het meeste van.
    We wachten het volgende verslag af,

    Geniet ervan row.

    Liefs frauke

  • 30 April 2014 - 20:25

    Daisy:

    Omg je had het al op de app verteld maar leuk om nog eens uitgebreid na te lezen! Je hebt op een dag meer meegemaakt dan wij hier in een week haha. Wacht met smacht op je volgende verslag :D

    KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowie

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 7514

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 26 Juni 2014

South Africa

Landen bezocht: