Ik loop stage, echt waar?!?! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowie Geurts - WaarBenJij.nu Ik loop stage, echt waar?!?! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rowie Geurts - WaarBenJij.nu

Ik loop stage, echt waar?!?!

Blijf op de hoogte en volg Rowie

08 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Haaai iedereen,

Nou poging twee van dit verslag. Gister heb ik een poging gedaan en toen was ik mijn hele lange verhaal ineens kwijt..... Dus maar even opnieuw.

Eerst wil ik beginnen met het recht praten van ALLE reacties op facebook. Ik loop echt stage hier!!!
Vorige week donderdag was hier een public holiday dus hebben we de vrijdag ook vrij genomen en zijn we met z'n vieren een weekendje weg gegaan. We waren uitgenodigd om een lang weekend naar George te komen. Ook al is het 5 uur rijden, een lang weekend op een golfbaan in het huis van de eigenaar slaan wij natuurlijk niet af.
Dus daar gingen we dan, met een vol geladen auto, Mambo bij mij achterin, op naar George.
Na een aantal keer stoppen, kwamen we (na 7,5 uur!!!!!!!!! (er waren wegwerkzaamheden)) aan op de Links, een van de drie golfbanen van Fancourt. Geloof me... ik heb nog NOOIT in mijn leven zoiets moois gezien als het huis van die eigenaar!! Ik zal proberen kort samen te vatten wat het huis inhoud en verder kijk maar naar de foto's. Het ' vakantie' huis bestond uit: een grote welkomshal, een grote keuken, een washok, een afwashok, een eetkamer, twee woonkamers, een badkamer, 6 slaapkamers inclusief hele grote kledingkast en een prive badkamer en een heeeeele grote mooie tuin met bubbelbad en zwembad.
Ik kan verder niet heel veel vertellen over dit weekend alleen dat we lekker in de zon hebben gelegen, lekker gezwommen hebben en lekker gebraaid (bbq) hebben.

Na dit lekkere lange weekend begon natuurlijk de werkweek weer (met een korte pauze in het midden want woensdag was weer een public holiday omdat het stemdag was in Zuid-Afrika) waar ik weer heftige dingen heb gezien en meegemaakt.
Ik raak (gek genoeg:P) maar niet gewend aan de schot en steekwonden die ik daar allemaal zie. De meeste zijn hartstikke jong en zijn verstrikt geraakt in een drugsgang of een andere criminele gang.
Ik hoor jullie denken, jeetje wat is Zuid-Afrika heftig... Nou dan moet ik dit land toch even beschermen, haha want het is wel heftig maar ik loop deze afgelopen weken wel mee op de twee heftigste afdelingen van het ziekenhuis heb gelopen namelijk de Intensive care en de surgery.
De studenten moesten een paar patienten meten en daar wou ik maar al te graag bij helpen natuurlijk. Het is best heavy om zo dicht bij patienten te komen, als je dit nog nooit gedaan hebt.
Waar ik ook niet aan gewend raak zijn de 'ward rounds' waar ik eerder over verteld heb. Dat we met de doktoren een rondje gaan lopen langs de patienten. Er is hier totaal geen privacy want je staat daar met 30 man rond een bed en er wordt even uitgebreid besproken wat er met je is. Het gaat zoooo slecht met mevrouw A. want ze eet niet en als ze eet komt alles er weer uit. Nee, meneer B. gaat achteruit hoor want hij is HIV positief etc.
Ik kijk dan elke keer maar rond of de andere patienten dit niet horen, want dokters praten niet bepaald zachtjes. Verder moet je je handen 50x wassen dat ze er schraal van worden en moet je blauwe rubbere handschoentjes aan en een geel plastic schort voor. Ik snap het wel, maar het voelt voor mij gewoon best onmenselijk.

Dinsdagavond was voor mij even een skype avondje. Ik had het niet echt verwacht, maar jeetje wat is het fijn om Marvin, mama, oma, Levy en die meiden even te zien en te horen. Dat sleept je er wel doorheen, ook al ben ik hier nog maar 2 weken en moet ik er (gelukkig:P) nog een aantal...

Gister waren we vrij en zijn we dus de stad in gegaan. Waterfront wordt het hier genoemd. De stad ligt daar aan de haven en als je naar de stad toe rijdt zie je drie onafgemaakte snelwegen, heeel grappig om te zien. Hier worden dan ook vaak van die actiefilms opgenomen bijvoorbeeld.
De stad is erg knus. Een leuk overdekt winkelcentrum en op elke hoek zo'n Afrikaans bandje die muziek maakt. Heel gezellie!
Verder hebben we (volgens mij) een route bedacht die Marvin en ik gaan rijden als hij hier is de laatste week. Dan komt het dus echt op mijn rij skills aan:P

Vandaag hadden studenten hun assessment. Ze moesten een van de vijf patienten die ze hebben presenteren. Het was best grappig om andere mensen een keer te zien zweten in plaats van mijzelf. Verder ben ik bij de undergraduete studenten gaan kijken. Zij moesten ook presentaties houden over bepaalde onderwerpen en vroegen mij m'n oren van mijn hoofd over Nederland en natuurlijk over blowen, want ja.. dat doen jullie in Nederland toch????

Ik denk dat dit wel mijn hele verhaal wel weer is voor vandaag. Ik wens jullie een fijne middag en weekend!

Hele dikke kus en knuf vanuit hier

  • 08 Mei 2014 - 14:35

    Sjors:

    Hee Rowie! Goed om te horen dat je het daar naar je zin hebt! Veel plezier nog! Xx

  • 08 Mei 2014 - 14:55

    Silvia:

    Hoi Rowie

    Ik ontdek nu je site pas dus die zit nu bij de favourieten.
    Mooi die foto's beetje jaloers alleen niet op wat je aan snijwonden ziet.
    Fijne stage en geniet er van maak je maar 1 keer mee toch.

    Groetjes Silvia,Maarten,Mila en Kay Hendriks

  • 08 Mei 2014 - 15:09

    Iris:

    Wat leuk, bijzonder, stoer , leerzaam Rowie het meisje van om de hoek aan de andere kant vd wereld.

  • 08 Mei 2014 - 15:40

    Manouk:

    Heey Rowie,

    Wat gaaf om te lezen allemaal (kan me niet meer concentreren op mijn voorbereidingen voor school). Ik kijk uit je naar je volgende verhaal en alle avonturen die je mee maakt. Geniet ervan en tot snel!!!

    Xxxxx

  • 08 Mei 2014 - 19:14

    Duncan:

    Hee afrikaantje,

    Ik was me handen ook wel 50 x op een dag.. Heb ook van die mooie blauwe handschoentjes aan. Alleen mijn schort is grijs ipv geel

  • 08 Mei 2014 - 19:40

    Jacintha:

    Beleef het:,huiver, geniet, verbaas, verwonder.
    En neem het mee de rest van je leven.
    Wat n avontuur! Stoere lieve griet! X

  • 08 Mei 2014 - 20:11

    Frauke:

    Super leuk row, Je hebt er weer een leuk verhaaltje van gemaakt!! Leuk om te horen dat je zo naar je zin hebt.

    Liefs

  • 09 Mei 2014 - 08:51

    Janneke:

    Ha Rowie,

    Wat leuk en super herkenbaar om te lezen.
    Op waterfront zeker een keer sushi gaan eten, vraag maar aan rob waar ;-).... Is daar heerlijk!
    Geniet van al je ervaringen en alle schiet en steekwonden, tja... Thats SA....
    Als je de townships in gaat zul je zien waar die patiënten vandaan komen.
    In mijn stage zag ik veel kinderen op school die vertelde dat papa of mama daarmee in het ziekenhuis lagen of in de gevangenis zaten voor drugsdeals.... Bizar.

    De weken vliegen voorbij, dus blijf veel leuke dingen doen.
    X Twan, Janneke en Fenne


  • 14 Mei 2014 - 21:05

    Ron:

    Hi Rowie,

    Als ik de foto's zie in je laatste blog, waarin Mambo ook een hoofdrol speelt, dan geeft dat mij geen stagegevoel. Maar gelukkig weet ik beter. Via Marvin hoor ik wel wat dingetjes, maar je blog lezen geeft wel het hele prachtige plaatje van je belevingen! Geniet, leer, onderga, verbaas, verras, van alle indrukken die je krijgt, globetrotster!
    Groetjes, Ron


  • 20 Mei 2014 - 15:39

    Ineke:

    he Rowie,

    erg leuk verslag! leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt! we appen! x

  • 21 Mei 2014 - 18:30

    Niels:

    Hey Rowie,

    leuk om je ervaringen op deze manier te volgen. Raak wel jaloers hoor, klinkt allemaal super!!!!
    En wie wil er nou niet zo'n huis met dat uitzicht, kan ik alleen maar van dromen :)

    Maar zo te lezen maak je ook de andere kant mee als ik de ziekenhuisverhalen lees.
    Leuk om te zien dat je het zo naar je zin hebt.

    Heel veel plezier nog en maak er een super tijd van!!

    Groetjes
    Niels

  • 29 Mei 2014 - 14:37

    Marianne:

    ha Rowie

    Zie nu de verslagen pas.
    Veel weg geweest.
    Wat leuk, en natuurlijk loop je wel stage.
    Maar op Facebook alleen maar uitjes te zien.

    groet Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowie

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 7520

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 26 Juni 2014

South Africa

Landen bezocht: